Oferta podstawowa
Nasze przedszkole realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty. Praca wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńcza prowadzona jest zgodnie z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Poprzez zabawę i naukę realizujemy koncepcję opartą na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Inteligencje wielorakie rozwijamy poprzez edukację matematyczną, muzyczną, plastyczną, przyrodniczą, ruchową, przestrzenną, interpersonalną, społeczną i osobistą.
Szczegółowe cele i zadania naszego przedszkola określają załączone poniżej dokumenty.
• Misja naszego przedszkola
• Koncepcja pracy
• Najważniejsze założenia koncepcji
• Wykaz programów nauczania w roku przedszkolnym 2020/2021
• Harmonogram imprez i uroczystości
• Raport z ewaluacji całościowej – przeprowadzonej w naszej placówce w 2014r przez Kuratorium Oświaty w Krakowie
Zajęcia bezpłatne
Język angielski
Zajęcia odbywają się w każdej grupie, 2 razy w tygodniu po 30 minut.
Prowadzący – lektor Szkoły Języków Obcych CELINGUA.
Język hiszpański
Zajęcia odbywają się w każdej grupie, 1 raz w tygodniu po 30 minut.
Prowadzący – lektor Szkoły Języków Obcych CELINGUA
Wiele współczesnych badań i publikacji wskazuje na zasadność rozpoczęcia nauczania języka obcego w jak najmłodszym wieku. Dzieci w wieku 4-5 lat mają specjalne zdolności niezbędne do przyswajania języka obcego, które to należy w nich rozwijać. Są to:
– zdolność rozumienia ogólnego znaczenia – zanim dziecko nauczy się rozpoznawać poszczególne wyrazy i ich znaczenie, jest w stanie zrozumieć ogólne znaczenie danego wyrażenia czy krótkiego zdania. Intonacja, mimika, gesty pozwalają im zrozumieć ogólny sens.
– zdolność uczenia się pośredniego – dzieci nie uczą się słówek czy struktur jako poszczególnych jednostek, ale zaciekawione przez bajkę będą powtarzać nowe zwroty aż je zrozumieją, a nawet nauczą się na pamięć. Jeśli usłyszą nowe słowo od nauczyciela to będą je powtarzać ze względu na nieznane wcześniej dźwięki.
– zdolność uczenia się przez fantazję i wyobraźnię – w tym pomaga maskotka, z którą dzieci utożsamiają się (z jej przygodami) i podświadomie przyswajają sobie kolejne struktury.
– zdolność, a wręcz potrzebę komunikacji – nie tylko między sobą, w grupie, ale także z nauczycielem.
Bardzo ważną zdolnością, która musi być rozwijana jest zdolność naśladowania dźwięków. W tym okresie życia dziecka, jego aparat artykulacyjny działa najsprawniej, pozwalając mu doskonale imitować dźwięki usłyszane z płyty bądź też od nauczyciela języka obcego w przedszkolu.
Rytmika
Zajęcia odbywają się w każdej grupie*, 2 razy w tygodniu po 30 minut.
Prowadzący – nauczyciel muzyki ze Szkoły Podstawowej w Michałowicach.
* (grupa najmłodsza zaczyna zajęcia od października)
Zajęcia rytmiki w przedszkolu mają przygotować dziecko do przyszłej edukacji, ale też dać możliwość znalezienia się w każdej sytuacji muzycznej od najwcześniejszych lat. Uczą koncentracji uwagi, dają możliwość wyciszenia, ale też wpływają na rozwój fizyczny dziecka kształcąc jego postawę, korelację ruchową, ogólną sprawność fizyczną. Dostarczają rozrywki, odprężenia i zaspokajają naturalną aktywność dziecka i potrzebę ruchu. Rytmika wpływa także na kontakty społeczne z rówieśnikami, uczy współpracy w grupie. Bez wątpienia angażuje całą osobowość dziecka, jego zmysły, uczucia i myśli.
* (informacje zaczerpnięte z Programu nauczania rytmiki w przedszkolu „Radosne nutki” pani Beaty Kuczmańskiej)
Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia odbywają się w każdej grupie*, 1 raz w tygodniu po 30 minut.
Prowadzący – specjalista z zakresu korekcji wad postawy z firmy Strong Spine Center Rehabilitacja i Gimnastyka
* (grupa najmłodsza zaczyna gimnastykę od II semestru)
Zajęcia dodatkowo płatne
Taniec
Zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu po 30 minut.
Prowadzący – instruktor Szkoły Tańca „AS-2” w Krakowie.
Koszt udziału w zajęciach wynosi 120zł / semestr.
Do celów głównych nauki tańca dzieci w wieku przedszkolnym należy wspomaganie i stymulowanie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci oraz wyzwalanie aktywności ruchowej poprzez tańce i zabawy przy muzyce oparte na naturalnej potrzebie ruchu.
Do celów szczegółowych należy:
- kształtowanie świadomości własnego ciała,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- kształtowanie motoryki: szybkości, gibkości, siły, wytrzymałości, zwinności, koordynacji, płynności ruchów,
- ćwiczenie koncentracji uwagi i koordynacji wzrokowo-ruchowej przy muzyce,
- rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości muzycznej
- reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki, rytmu,
- podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej dziecka
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie i wyrażania swoich potrzeb
- umożliwianie rozwijania indywidualnych talentów, zainteresowań i predyspozycji artystyczno-ruchowych
* (informacje zaczerpnięte z Programu prowadzenia zajęć tanecznych z dziećmi w placówkach przedszkolnych Szkoły Tańca „AS-2”)
Szachy – zajęcia na razie wstrzymane.
Zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu po 30 minut.
JUDO – zajęcia na razie wstrzymane.
Zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu po 30 minut.
Harmonogram zajęć dodatkowych I semestrze 2020/2021 – do wglądu
Oferta doraźna
- wycieczki autokarowe do teatru, muzeum, ZOO, lotnisko w Balicach, dworzec kolejowy w Krakowie, Straż Pożarna w Krakowie, Zatorland, itp.
- wycieczki lokalne do instytucji użyteczności publicznej np. Straż Pożarna, Biblioteka Publiczna, szkoła, apteka, ośrodek zdrowia, gabinet stomatologiczny, sklep zoologiczny, itp.
- spotkania z przedstawicielami różnych zawodów np. policjant, strażak, pielęgniarka, kolejarz, itp.
- teatrzyki z udziałem aktorów, kukiełek, pacynek, lalek
- zajęcia ceramiczne, decupage i inne.